У четвртак, 16. октобра, ученици осмог разреда ( 8./1, и 8/4) наше школе посетили су Етнографски музеј. Посету је организовала наставница домаћинства Тамара Проданов, у склопу обраде наставне теме „Култура као начин живота и културно наслеђе“.
Етнографски музеј, у близини Студенског трга и Кнез Михаилове улице, је основан 1901. године. Отворен је на предлог српског историчара Стојана Новаковића, са циљем да се на једном месту изложе сви предмети који су од непроцењиве важности са српску националну културу и наслеђе. Музејски експонати, земљано и метално посуђе, накит, амајлије, предмети од стакла и тесктила, оружје и алат, нису стално боравили у згради музеја. Прављене су изложбе широм света; током ратних дејстава експонати су паковани у сандуке, премештани, закопавани, и тако скривени беху заштићени. Од средине 20. века, предмети бивају премештени у садашњу зграду музеја, која данас броји око 120.000 музеалија (предмета).
Музеј нас је одушевио својом занимљивом поставком и стручним особљем које нам је на интерактиван начин пренело све што треба да знамо из те области. Захваљујући бројним радионицама, имали смо могућност да се боље упознамо са поставком музеја. Током једне од њих, имали смо задатак да на основу датих фотографисаних детаља и додатних инструкција пронађемо и усликамо те експонате. Такође добили смо могућност да погледамо начин припремања старог српског хлеба, као и да окусимо тај традиционалан и препознатљив укус хлеба, масти и паприке. На самом крају изложбе, обрадовали су нас неочекиваним интервиуом за националну радио станицу. То је за нас представљало већ врхунац тадашњег раног, јесењег, октобарског поднева. Завршивши обилазак, били смо пуни утисака који су нас пратили током целог дана.
Током посете, научили смо много о нашем културном наслеђу које је посебно важно у очувању националног идентитета. Посета музеју нас је научила и подсетила културних, историјских и националних отисака које је српски народ вековима утискивао и записивао у књигу историје света.
Хана Жупањац
8/4
У Београду, 16.10.2025.












