• У нашој школи реализован је пројекат Укључивање финансијског описмењавања у систем образовања и васпитања Републике Србије. 2017. године Министарство просвете, науке и технолошког развоја је покренуло овај пилот-пројекат (ФинПис), у који се укључила и наша школа. Циљ пројекта је креирање модела за систематично увођење финансијског описмењавања у образовни систем од предшколског до средњошколског узраста.
• Према истраживањима које је у 140 земаља спровела агенција Standard & Poor’s, на тему колико су грађани финансијски писмени, дошло се до статистике да је 38% наших грађана финансијски писмено, што је низак резултат, ако га поредимо са грађанима Данска, Норвешка, Шведска, са статистиком 71%.
• Велики број земаља Европе финансијско образовање је увело у школе. Један број европских земаља ово описмењавање остварује кроз релативно нов наставни предмет. У осталим земљама едукација је интегрисана у садржаје више наставних предмета.
• Сматра се да је важност финансијског образовања у томе да учимо како се новац троши и штеди; да се упознајемо са основама финансијских услуга и производа; стичемо знања и вештине за одговорно управљање личним финансијама и кућним буџетом; учимо о томе како да постанемо одговоран потрошач; схватамо важност доношења одлука, планирања и критичког мишљења у потрошачком друштву; развијамо одговоран однос према ресурсима у окружењу и да, напослетку, учимо о томе како да подигнемо животни стандард.
Марија Лакићевић, професор српског језика и књижевности